VAZEH ƏSKƏROV
Azərbaycan Dillər Universiteti
Tarix üzrə fəlsəfə
doktoru
Açar sözlər: təhsil, distant təhsil,
məsafədən təhsil, elektron təhsil, əlavə təhsil, davamlı təhsil
Key words: education, distance
learning, e-learning, additional education, lifelong learning
Ключевые слова: образование, дистанционное обучение, электронное
обучение, дополнительное образование, непрерывное обучение
İstədiyiniz
yerdə və zamanda öyrənin!
Müasir dövrdə tədrisin
keyfiyyətini və effektivliyini artırmaq məqsədi ilə məsafədən təhsil proqramı özündə pedoqoji və texnoloji dinamikanı
ehtiva edir. Bu təhsil proqramı vasitəsi ilə universitetlərdə müxtəlif təhsil
sahələrinin daha da inkişaf etdirib çoxaldılması və təhsilin arealını təkcə
ölkədaxili deyil, eləcə də beynəlxalq səviyyəyə qədər yüksəldilməsi mümkündür.
Belə ki, distant təhsil sahəsi üzrə təhsil alan tələbələr eyni zamanda əmək
fəaliyyəti ilə məşğuldurlarsa, proqram
üzrə istədikləri ixtisasları seçib təhsillərini davam etdirə bilər və
təhsillərini başa vuraraq müxtəlif sahələrdə ixtisaslaşmış ola bilərlər.
Məsafədən təhsil onlara karyeralarını davam etdirməyə və öz sahələrində daha da
püxtələşməyə yol aça bilər. Lakin bu yenə də son deyil. Belə ki, distant və ya
məsafədən təhsil eyni zamanda ömürboyu təhsil prosesinə də təkan verə bilər.
Distant və ya məsafədən təhsili vacib edən bir sıra
səbəblər vardır: müxtəlif səbəbdən hərəkətləri məhdud olanlar (xəstə və
əlil insanlar), peşə fəaliyyəti və ya ailə vəziyyəti ilə bağlı gün ərzində
dərslərdə iştirak edə bilməyənlər, başqa dövlətdə yaşayan, lakin müvafiq
universitet diplomunu əldə etmək istəyənlər, ucqar kənd, qəsəbə və ya
rayonlarda yaşayan və dərslərdə mütəmadi iştirak edə bilməyənlər, eyni zamanda
iki yerdə oxumaq istəyənlər.
Distant
və məsafədən təhsil proqramı ilə tələbələr yüksək pedoqoji təhsili öz
seçdikləri ritm ilə məsafədən almaq şansına malik olurlar. Bu təhsil forması
ilə mütəxəssis hazırlığı üç pillədə - bakalavr, magistratura və doktorantura üzrə
təqdim oluna
bilər. Distant təhsil proqramına uyğun olaraq təhsil üç formada
aparılmaq üçün tələbələrə təqdim olunur;
Ənənəvi
təhsil. Hər hansı universitet və ya dərs otağında təşkil
olunur. Bu təhsil forması şagirdlərin məktəbi bitirənədək təklif olunan təhsil
formasıdır. Təhsilalanlar həm birbaşa, həm də fasilələrlə dərslərdə iştirak
etməklə istədikləri proqram üzrə təhsil alırlar. Ənənəvi təhsil alanlar üçün
dərslərdə fiziki iştirak vacibdir.
Distant
və ya məsafədən təhsil. Adından da göründüyü təklif
olunan bu təhsilə texnologiyanın köməkliyi ilə yiyələnmək mümkündür.
Təhsilalanlar yerdəyişmə etmədən istədikləri sahə üzrə müxtəlif dilləri,
mühasibatlığı və hətta aşpazlığı belə öyrənə bilər. Distant təhsil proqramı sinxron və asinxron olmaqla iki yerə ayrılır. Birinci halda dərslərin vaxtı
təyin olunmuş zamanda həyata keçirilir. Bəlli bir zamanda bütün tələbələr
internet vasitəsi ilə dərsi izləyir və sorğularda iştirak edilər. İkinci halda
isə təhsilalanlar dərslərəi onlara uyğun olan vaxt və zamana görə internetdən
istifadə edərək qoşulur və müvafiq dərsləri öz kompüterlərinə yükləyirlər.
Ənənəvi
və distant təhsilin qarışığı. Sonuncu təklif olunan təhsil
proqramı tələbələrin öz istəkləri ilə həyata keçirilir. Belə ki, təhsilalanlar
öz təhsillərini istər məsafədən, istərsə də tədrisin təşkil edildiyi universitet
və ya dərs otaqlarına gələrək davam edə bilirlər.
Distant
və məsafədən təhsil proqramı 100% interaktiv təşkil olunur.
Belə ki, tələbə universitetin bu təhsil forması üçün yaradılmış
xüsusi internet portalında qeydiyyatdan keçir və öz səhifəsində seçdiyi ixtisas
üzrə seçimini edir. Qeydiyyatın aparılması və əlavə olunacaq sənədlər tam
şəkildə internet vasitəsi ilə həyata keçirilir. Qeydiyyatdan keçdikdən sonra
tələbəyə xüsusi kod göndərilir ki, o universitetin distant təhsil proqramı üzrə
yaradılmış səhifəsində öz platformasını, eləcə də təhsil alacağı ixtisas üzrə
dərsləri haqqında şəxsi məlumatları əldə edə bilsin. Distant təhsilin təşkili
ilə bağlı tələbəyə xüsusi hazırlanmış video yazı da göndərilir ki, bu da
məsafədən təhsilin necə təşkil olunması ilə bağlı tələbədə yaranmış müxtəlif
suallara cavab vermiş olsun. Bundan
əlavə sözügüdən portalda təhsil seçimi zamanı yaranmış sualları ünvanlamaq üçün
mesaj göndərmək telefon bağlantısı yaratmaq üçün xüsusi proqramlar təklif
olunur.
Distant və ya məsafədən təhsil
eyni zamanda tələbəyə də azadlıq vermiş olur. Belə ki, tələbə öz ritminə və
vaxtına uyğun olaraq təhsilini davam etdirir. Təhsil ev şəraitində, işdə,
istirahət edən zaman, eləcə də təhsilalanın seçdiyi hər hansi digər məkanda
təkcə internetə qoşulmaqla həyata keçirilə bilər. Bu təhsilin ən cəlbedici
tərəflərindən biri də ənənəvi təhsil zamanı tələb olunan xərclərdən, misal
üçün: kirayə ev, yol xərci, gündəlik xərclər və s. azad olmaqdır.
Metod və istiqamətlər.
İlk öncə insanlarda çoxlu suallar
yaranır ki, internet vasitəsi ilə necə diplom almaq mümkündür. Müxtəlif
suaallara cavab vermək üçün istifadə olunacaq metoddan danışmaq daha səmərəli
olardı. Belə ki, internet vasitəsi ilə distant təhsili daha səmərəli təşkil
etmək üçün mütəxəssislər dörd mərhələdən ibarət forma təklif edirlər : analiz, inkişaf, tətbiqetmə və
qiymətləndirmə.
Birinci mərhələ məqsəd və
ehtiyacların analizidir ki, bu, dərsin mahiyyətini və seçilmiş ixtisasın düz
olduğunu bir daha araşdırır. Eyni zamanda, təqdim olunan təhsilin keyfiyyət
göstəriciləri (pedaqoji yanaşma, təhsilin məqsədi və s.) də araşdırılır. İkinci
mərhələdə tələbənin dərslərinin aparılmasıdır ki, burada tədrisin strategiyası
təyin olunur və qiymətləndirmənin medotları, nəticənin kriteriyaları,
qazanılmış bilik və bacarığın tətbiq edilməsi və inkişafı aiddir. Üçüncü
mərhələ internet vasitəsi ilə təqdim olunan təhsilin tətbiq edilməsidir. Belə
ki, təklif olunan təhsilə uyğun feedback-in
olması nəzərdə tutulur. Dördüncü mərhələdə qiymətləndirmə və yenilənmə nəzərdə
tutulur. Bu mərhələdə tələbələr pedagoji inkişafın, metodların tətbiq edilməsi
və s. nəzərdə tutulur.
Dərslərin inkişaf prosesi
aşağıdakı elementlərdə özünü göstərir :
a) Tələbələrə
təqdim olunacaq kifayət qədər sadələşdirilmiş təhsil planı ;
b) İnternet bazasından əldə edilmiş təlim materialları;
c)
Tələbələrin
bilik və bacarıqlarını artırması üçün
əlavə dərs vəsaitləri;
d) Təlimin istiqamətlərinə uyğun təşkil
edilmiş qiymətləndirmə metodları.
Ənənəvi təhsildən fərqli olaraq
distant təhsil zamanı tədrisin düzgün təşkil olunması və idarə edilməsi çox
önəmlidir. Dərslər pedaqoji cəhətdən o qədər profesional hazırlanmalıdırlar ki,
onların internet vasitəsi ilə birbaşa yayımlamaq və yenidən səhifədə
yerləşdirmək mümkün olsun. Əlbəttə ki, distant təhsilin düzgün tədrisini təşkil
etmək təkcə profesional müəllimlər deyil, eləcə də kompüter mühəndislərinin də
üzərinə düşür. Distant təhsil proqramına uyğun olaraq internet səhifəsi hər
zaman nəzarətdə saxlanmalı, eləcə də dərslərin düzgün və vaxtında
yayımlanmasını təmin etməlidirlər. Müəllimlər də eyni zamanda dərsi daha
interaktiv təşkil etməli və bunun üçün müxtəlif kompüter proqramlarından
istifadə etmək üçün təlimatlandırılmalıdırlar. Ümumilikdə, distant təhsilin
düzgün idarə olunması üçün analiz,
qavrama, inkişaf, həyata keçirilmə və qiymətləndirmə əsas şərtlərdən
sayılır.
ƏDƏBİYYAT
- BARBARANT
Jean-Claude (réd.), Enseignement à distance : réalités,
enjeux et perspectives, Conseil économique et social/Paris, 1997,
205 p.
- HARASIM Linda, HILTZ Starr Roxanne, TELES Lucio,
TUROFF Murray, Learning
networks: a field guide to teaching and learning online, MIT
press/Cambridge/États-Unis, 1997, 329 p.
- LEMOINE
Marie-Hélène, La formation à distance : dossier documentaire,
CIEP, Service de documentation, 1999/02, dossier 154 p.
- PORTER Lynnette R., Creating the virtual
classroom: distance learning with the Internet, John Wiley &
Sons/New-York/États-Unis, 1997, 260 p.,
Summary
Distance learning and education
program
This article deals with the importance
and possibilities of distant learning. In the developing world the use of
communicative and informative technology is one of the important ways of
carrying the education out. By this mean the learners will get the educational
materials whenever they want, not depending on their geographical place. This
article is introduces to have a look on the process of distance education.
Резюме
Дистанционное обучение и программы
дистанционного обучения
В
данной статье речь идет о важности и возможностях дистанционного образования в
современном мире использования информационных и коммуникационных технологий. С
помощью этой формы обучения обучающиеся могут располагать нужными материалами в
любое время независимо от
географического месторасположения. Статья представляет собой обзор на
дистанционное обучение.
VAZEH ASGAROV
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire